همشهری آنلاین: منابع خبری در پاکستان به نقل از یک مقام رسمی دولتی اعلام کردند: سید یوسف رضا گیلانی نخست وزیر روز دوشنبه هفدهم بهمن ماه برای مذاکره با گروه طالبان برای گفت و گو و مذاکرات صلح و ثبات در افغانستان به قطر سفر می کند.

به گزارش ایرنا، پیشتر گروه طالبان برای مذاکرہ با آمریکا و کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان در اقدامی بی سابقه از گشایش دفتر سیاسی خود در آینده نزدیک در قطر خبر داده بود.

پایگاہ خبری اکسپرس تریبیون به نقل از یک مقام دولت پاکستان نوشت: موارد خاصی در اھداف این نشست در دستور کار قرار ندارد، اما پیش بینی می شود طرف افغان در این گفت و گو در بارہ روند استقرار صلح و آشتی در این کشور با حضور در دفتر سیاسی طالبان بحث و تبادل نظر کند.

این پایگاہ اطلاع رسانی با اشارہ به اینکه گیلانی قرار است در روزھای ششم تا هشتم فوریه ﴿17 الی 19 بھمن ماہ﴾ برای مذاکره با طالبان در قطر حضور داشته باشد، افزود: حنا ربانی کھر وزیر امور خارجه نیز در این سفر نخست وزیر را همراهی می کند.

عبدالباسط سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری دنیا نیوز سفر گیلانی به قطر و گفت وگو وی با طالبان را مھم ارزیابی کرد.

وی ھمچنین از گفت وگوی گیلانی در بارہ گشایش دفتر طالبان در قطر خبر داد.

روابط دو جانبه اسلام آباد - کابل پس از ترور برھان الدین ربانی رییس جمھوری سابق و رھبر فقید شورای عالی صلح افغانستان، دستخوش فراز و نشیب ھای فراوانی شده بود، اما ربانی کھر با سفر ھفته گذشته خود به کابل، از کاھش قابل توجه سوء تفاهم ھا میان دو کشور خبر داده است.

کد خبر 159343
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز